Ziengs Schoenen

Ziengs Schoenen is een familiebedrijf gevestigd in Assen. Met 76 fysieke winkels en een groeiende webshop werkt een klein marketingteam aan 6 marketingcampagnes per jaar. Van 2021 tot en met 2023 was ik als Marketing Coôrdinator verantwoordelijk voor de realisatie van deze campagnes, het opstellen en uitvoeren van marketingplannen, het coördineren van de marketingkalender en het creëren van uitingen voor de offline kanalen. 

Marketing Coödinator

In mijn rol heb ik mij mogen ontwikkelen tot een zelfstandige allround marketeer met uitstekende projectmanagement skills. Ik heb ervaring met field marketing, partner marketing, brand marketing, social media en online marketing.

Propositie en brandmarketing waren een groot onderdeel van mijn verantwoordelijkheden. Hiervoor werkte ik nauw samen met de brand marketingmanager. Ik beoordeelde de kwaliteit van de content en of deze in lijn was met de propositie en het brandbook.

Daarnaast was ik executive producer voor alle foto- en videografie voor de campagnes. Hiervoor stuurde ik een marketingbureau aan voor het creëren van het concept, wat ik vervolgens tot leven bracht met een locatie, modellen, productieteam en attributen. Hieronder vind je een aantal campagnes die ik met trots heb mogen realiseren. 

Stap naar voren

Deze najaarscampagne moest ‘urban’ uitstralen, en waar kan dat beter dan in de wereldstad Rotterdam? Met industriële gebouwen en de Erasmusbrug als ons speelterrein hebben we in drie dagen een hele toffe campagne neergezet. Het leukste aan deze uitdaging? Dat ik de spin in het web mocht zijn op het gebied van productie. Van het regelen van hotels en catering tot het verzinnen van oplossingen voor het te voet verslepen van bergen kleding, schoenen en apparatuur. Alles voor het beste shot! Ja… ook als dat betekent dat ik daarvoor 50.000 stappen op een dag moet zetten en een werkdag heb van 16 uur, omdat we toch ook nog zo graag in het donker wilden schieten… HARTJE ZOMER!

Back to school

Kids! Zo leuk, maar ook lastig. Kinderen hebben een korte spanningsboog en als ze er klaar mee zijn, dan zijn ze er ook echt klaar mee. Dat betekent keuzes maken, prioriteren, efficiënt werken en een hele strakke planning.

Wat ik hierbij belangrijk vind, is dat het gehele team op de hoogte is van wat er van hen verwacht wordt en dat de fotograaf ervaring heeft met het fotograferen van kinderen. Ook had ik entertainers geregeld die tussen de shots door met de kinderen spelen en op de set aanwezig zijn om die gekke bek of leuke lach tevoorschijn te toveren.

Nog een uitdaging: voor deze shoot wilden we heel graag een gymzaal met een houten vloer. Ik weet niet eens meer hoeveel scholen ik hiervoor heb gebeld, maar het is gelukt bij een hele leuke school in Amsterdam en wat een tof resultaat!

Feest

Met kerst pakken we uit! Zo ook voor de feestcollectie van Ziengs. Glamour, glitters en veel goud, want dat was de trend van dat moment. Met veel zwarte schoenen met gouden accenten zat er niks anders op dan uitpakken, want iedereen weet: “zwart is snel saai.”

Voor deze shoot was het budget beperkt, dus doken we de studio in en hadden we aan een supergoed model en een aantal props voldoende. Het geheim? Alles compact houden en letten op de details. Zo doen een paar gouden cadeaus, een stoel, veel glitters en sparkles en een vast kleurenpalet de truc!

Klaar voor de start? Boek nu ons kennismakingsgesprek in!